[Insändare 2000-11-07]

Motorannons

Våra duktiga tekniker här på AB SUPERMOTORTEKNIK
har konstruerat en ny motortyp som är totalt överlägsen alla
hittils kända .
Med vår Trombonmotor monterad i Er bil kommer t.o.m. en Ferrari
att verka slö som en gammal traktor .
Med ett medföljande adapterkit kan Vår motor monteras i de flesta bilar .
Uppge bilmärke och årsmodell .

Frikopplingen behövs ej och skulle dessutom smälta ner på några sekunder vid en start eller ett hastigt gaspådrag .
Vår motor har den unika egenskapen att den ger noll i effekt
på tomgång . Därför kan kopplingen uteslutas .
Vissa klena detaljer på Er bil måste bytas ut såsom drivknutar och
drivaxlar . Nya kraftigare sådana medföljer monteringspaketet .
Dessa är tillverkade av seghärdad titanmangancromolybden och klarar effekter på över 18000 Kw .
Fälgarna måste bytas ut mot massiva sådana av titanmagnesium .
Vi rekommenderar att kunden byter däcken mot 12 – lagrade
Titancordradial med sugfötter . Lämpliga fabrikat är Gigantfriction ,
Superdumperplatform och Strongfatsyfoot .
När allt är monterat efter Våra noggranna anvisningar återstår
att testa motorn . Töm först bensintanken på det odugliga bränsle
som Ni använder .
Blanda i en för detta ändamål lämplig dunk följande :
60% flygfotogen , 20% eter och 20% nitroglycerin .
Häll sedan försiktigt denna blandning i bensintanken .

Om den nya startmotorn på 12 kW är monterad och ett nytt
kraftigare batteri på minst 500Ah så är det bara att vrida om
startnyckeln och motorn är igång .
Med tanke på att det saknas frikoppling och tomgångsvarvet
ej är injusterat kan det som en säkerhetsåtgärd vara lämpligt att i förväg
lägga dit hjulklossar framför samtliga hjul för att undvika att ekipaget
  far iväg direkt när motorn startas . Klossar kan man säkert låna på
vilken flygplats som helst .
Tomgångsvarvet justeras till 8500 rpm och sedan är allt klart .
Det är lämpligt att första gången testa motorns prestanda på en raksträcka på minst  5 km . Var försiktig med gaspådraget . Tänk på att den superöverladdade motorn
med den nya cyklonkompressorn redan vid lätt gaspådrag ger över 4000 Kw .
Det innebär att accelerationen från noll till 200 kmt är mindre än en sekund .
Eftersom motorn är ny bör den ej varvas över 18000 rpm de första 50 milen .
Prestanda
Bromsad motoreffekt vid 30000 rpm  17800 hkr .
Motordata
Cyclonöverladdad Trombonmotor med dubbla supertrycksinjektorer .

Välkommen på en demonstration